Thursday, September 30, 2010

Masa Itu Pelik

Masa memang pelik.

Just bayangkan apabila kita bosan atau tak suka kerja yang tengah buat, masa bergerak terlalu perlahan seakan akan ingin berlumba siapa lagi lambat daripada kura kura. Kalau kita terlalu rushing nak ke sesuatu tempat, kita selalu sangat berharap cepat sampai. Sometimes berharap kelas yang membosankan cepat habis supaya tidak tertidur di dalam kelas.Berharap masa berjalan laju apabila perut tengah menahan lapar yang terlalu kronik. If lapar sangat boleh hilang concentration dalam kelas sepenuhnya. Ada masa tu, berharap jangan masa cepat habis bila masa tidak mencukupi untuk menjawab soalan soalan dalam exam. Ada tu nak balik ke rumah dengan cepat and macam2 lagi keadaan yang kita terlalu berharap supaya masa berjalan dengan cepat.

Tapi, bila fikir balik kenapa masa jalan lambat sangat, ini maybe sebab kita asyik melihat jam je.Tak percaya cuba try buat.

Masa lagi sekali menjadi pelik.

Masa berjalan cepat sangat bila kita membuat sesuatu perkara yang kita berminat sangat atau kerja yang menjadi 'habit' kita.Ada masa kita berminat sangat dalam subjek yang cikgu tengah ajar sampaikan tak perasan masa dah habis. Sometimes masa rehat dekat sekolah tidak mencukupi sampaikan tak sempat nak makan. Ada masa tu, baru saja keluar dari sekolah tapi tengok2 dah 10 minit berlalu walaupun rasa macam baru saja loceng sekolah dibunyikan. Ada tu, kita berharap masa tidur kita panjang tapi bila bangun je rasa macam baru je beberapa minit je tidur. Macam2 perkara juga yang kita terlalu berharap supaya masa berjalan lambat.

Tapi, kenyataannya kita rasa masa itu cepat disebabkan kita tidak kerap melihat jam.

Memang masa it TERlalu pelik untuk difahami.Cuma kita kena pandai jaga masa sebab MASA ITU EMAS

P/S : Aku pun tak faham apa yang aku tengah merepek. Janji faham!

No comments: