Thursday, October 28, 2010

Mengundang Seribu Masalah.

                                       Kebaya Girl




This kebaya lah membawa pelbagai masalah..


First, aku beli kain kebaya ini from my teacher. Lepas tuh, gi lah hantar kat seorang tailor ini sebab hanya tailor ini je yang jahit baju tanpa menggunakan sample. Gembira sesangat lah sebab first time ada kebaya. Kalau ada pun yang lama punya and tak berapa cantik. Btw, one of my fren pun beli kain kebaya ini and hantar jahit dengan orang yang sama seperti aku.


Actually, tujuan nak pakai kebaya ini untuk Hari Graduasi sekolah aku yang baru je lepas, 23 oktober. Semua orang sibuk plan nak pakai apa on that day. So, kebaya lah the best kan???


Masa nak dekat dengan hari Graduasi tuh, aku dengar yang tailor tuh masuk hospital sebab diabetes. Tailor tuh punya anak sekolah sama dengan aku. So, budak tuh cakap nak hantar baju tuh dekat tailor lain tapi dia gi hantar lambat.


Hari Khamis, budak tuh mintak duit upah jahit dekat kitaorang and cakap dia akan bagi esok.


Tengok tengok hari Jumaat tuh dia cakap tak siap lagi and kena gi ambil pukul 3.00. Dah buntu gila kepala otak nie, so kitaorang berlima, aku, que, hajar, wai kuan and izzati lepak makan makan sambil membeli belah dekat Jaya Jusco.


Masa dah dekat pukul 3 tuh kitaorang tunggu ah budak tuh ramai ramai kat skola. And masa budak tuh datang, tangan dia kosong je. Dah agak dah mesti ada problem. Budak tuh cakap tak siap lagi sebab tak jahit butang dengan penyangkut kat kain lagi. Time tuh macam dah blank habis, nasib baik wai kuan ada, so budak tuh boleh lah hantar baju tuh dekat rumah wai kuan. Rumah wai kuan dekat dengan sekolah je.


Pukul 6 macam tuh baru baju siap and wai kuan dah pun ambik baju tuh. Lepas tuh, aku suruh wai kuan ambil gambar baju kebaya tuh. Wai kuan hantar dua gambar means my kebaya and my fren, jennifer's kebaya. Bila tengok dua dua gambar tuh, saiz baju kebaya aku dengan jennifer hampir sama!


That night, aku call wai kuan and wai kuan cakap my baju tuh nampak beza sedikit je daripada baju jennifer. Sampaikan baju aku tuh wai kuan boleh muat. Hishh.. Lepas tuh, dia cakap dekat bahagian dalam baju and dekat bahagian bahu ada terkoyak sedikit.


Malam tuh aku nangis habis habisan. Mana taknya, its my first time aku hantar kain untuk buat kebaya. Mestilah excited plus suka sesangat kan? Hanya my little brother je yang tahu aku nangis and dekat dia je aku meluahkan perasaan sedih. Kelakarkan? Dia boleh lak bagi aku nasihat and pujuk aku. Wah, tak padan dengan umur dia, 8 tahun!


Pagi tuh, aku pergi rumah wai kuan dengan izzati and jennifer. Try pakai baju tuh and memang agak longgar di  bahagian belakang. Baru teringat yang aku pernah cakap dekat tailor tuh yang aku tak nak ketat sangat dekat bahagian pinggang. tapi, takkan ah terlalu longgar macam tuh sekali? 


Nak tak nak, kena gak pakai baju kebaya tuh. Akibat terlalu kelam kabut dengan masalah ini, aku tertinggal my purse, tapi my uncle yang selalu hantar aku gi sekolah tolong bawakkan my purse ke sekolah. Thanxx  =0


Kebaya, just a hectic! 

2 comments:

Aliffah said...

hasina quotes,"Dia boleh lak bagi aku nasihat and pujuk aku. Wah, tak padan dengan umur dia, 8 tahun!" hahahhahaha! comel2~ (^_^)

Missy said...

yeah. serius my lil. brother done to me like that! x boleh nak percaya sampai sekarang.