Thursday, February 24, 2011

Hell-o Bad Drivers!

Hell-o.. Bengang gila lah sangat dengan segelintir hamba Allah yang rasa rasanya tak sabar dah kut nak gali sendiri kubur diaorang. Mana taknya, jalan raya tuh duk buat macam jalan bapak diaorang je. Fikirlah sikit pasal orang lain jugak!

Hari ini, kiranya kali ke-5 aku belajar driving dengan cikgu aku, Pn Sariah. Lepas dah berpuluh puluh kali buat parking, tiga penjuru dan naik bukit. Oh God, aku benci naik bukit. Selalu sangat terlepas garisan kuninglah, tak kena garisan kuninglah, kereta terundur belakang and bla bla bla..

Baru lah pergi ke jalan raya! Time nak belok ke kanan tuh, ada minah motor tuh sepatutnya berhenti walaupun aku dah hon banyak kali pun tapi dia dengan bebalnya main jalan je. Duh, cik kak teringin nak jalan terus tak balik balik ke? Cubalah ikut sikit undang undang tuh. Tak semestinya masa nak ambil lesen je berlagak sopan, patuhi undang undang! Lepas dah dapat lesen je, habis semua tunggang langgang!

Cikgu aku tak tahan dah dengan manusia manusia yang liat betul nak ikut undang undang. And then, masa tuh hujan pulak turun. Ingatkan renyai renyai je, tengok tengok lebat gila sampaikan ada pak cik tuh memandu hingga kepala pak cik tuh duk kat stereng. Tiba tiba je, ada lori tuh datang dari manatah, bawak lori laju sangat sampaikan air percik habis kat cermin kereta aku. Ter-brek aku sebab tak nampak nampak apa apa pun! Kabur habis!

Pak Cik Lori tuh kalau aku dapat memang aku nak cekik cekik dia and then nak suruh dia pergi ulang balik test jpj 10 kali sampai dia sedar! Huh! Baru ada takut sikit. Aku memang pantang dengan manusia yang macam tuh. Kalau rasa nak memandu laju laju pun, try dekat litar Sepang tuh! Disebabkan manusia yang macam nilah, tak pasal pasal  nyawa yang tak bersalah pun melayang sekali.
Okaybyethanxx! 


Hell-o Bad Drivers!



No comments: